NULL Skriv ut sidan - Rosenborg

Anbytarforum

Titel: Rosenborg
Skrivet av: Nina M.Nordby skrivet 2002-04-25, 14:17
Jeg søker info om slekten Rosenborg som tydligvis kom fra eller hadde anknyttning til Marstrand i Bohuslän rundt 1900.
 
Først og fremst er jeg særlig interessert i en Mosart Wolfgang A. Rosenborg som emigrerte fra Göteborg (utreise 11.september) til New York i 1903, 18 år. Hvem var han? Mosart døde i 1932 uten at noen hadde noen som helst kjennskap til hans fortid. Alle trodde han var dansk, men jeg vil ut fra disse opplysningene anta at kanskje hans far var dansk.Rosenborg er ikke noe typisk svenskt navn.Mosart fikk bl.a. en sønn som jeg tror het Carl.
 
På emigrantskivan finnes få måneder senere (6.april 1904) en Hildur Rosenborg, 16 år fran Marstrand, utreise fra Göteborg til New York. Reiser sammen med Charles Brander, 23 år fra Amerika.
 
På emigrantskivan finnes også Hildur Milda Maria Rosenborg f 6.12 1877 i Marstrand.Bosatt Göteborg Domkyrkofs, 13:e roten, nr 269.Ogift piga, reser ensam. Emigrerar 9.10 1902 till Frankrike. 
 
Disse 3 personen er sikkert i slekt. Kanskje var sistnevnte søsknene Rosenborgs tante? Kan noen hjelpe meg å finne ut mer om deres opphav?