NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 29 april, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 29 april, 2008
Skrivet av: Per Göthe skrivet 2007-07-09, 23:36
Hej Ola. Tack för patrionymikonen. Hade hittentills bara förnamnen Mogens och Agthe. Dessutom blev jag lite förvirrad, när det bara stod Sone Månsson i Froafälle under fel kolumn.
Ola har du även datumet för målet du hänvisar till? Kan var intressant att kolla eftersom jag har den Häradsrätten hemma.
Öla har du genline? Där verkar vara ett testamente efter en man i Froafälle 4 Febr. , men är osäker på texten där (GID: 843.29.5700 alt. sid. 200 i LI:1 (Obs! tror inte det är Sone M.). Dessutom eftersom jag kollade lite (ögnade igenom) så tror jag det är en Sone Månsson som föds i Froafälle 1698, det verkar finnas en Måns Sonesson aktuell tid i början av 1700 som Tydligen? ger testamentespengar efter ett par av sina barn?.
Av ren nyfikenhet kollade jag kyrkoräkenskaperna, egenterligen kollade jag Fb efter en del annat. Det är länge sedan jag kollade Stenbrohults sn.
Du menar inte att jag hamnar i Allmås igen???
 
MVH Per (men finns det någon arvstvist efter Sone Månsson antingen i Virestads Friherreskaps dombok el./alt. Allbo Häradsrätt som är känt?)