NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-11-26

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-11-26
Skrivet av: Johan Westermark skrivet 2006-08-23, 21:11
hej jag var under en kort tid i skellefteå och arbetade inom skellefteå kommun i skelleftehamn. Blev bekant med en person som heter Roger Andersson. Han hade lite släkt från Sillskatan, vill nu leta vidare och se om vi är avlägsna släktingar till varandra. Jag har en avlägsen anfader som hette Erik Annersaeller som han igentligen hette Erik Andersson född ca 1818 som levde uti i sillskatan, Skelleftehamn. Byggde en kåk med tre väggar 4:e var en bergsvägg. fattig men snäll och omtyckt. livnärde sig som fiskare. Hade minst 4 barn Edvard Andersson, Mathilda gift Wikström, Wilhelm antaget namnet Risberg, Erik antager namnet Patron. Men vad jag vill veta är vad Edvard Anderssons barn kan ha hetat ifall någon av dennes söner kan vara Rogers far. Edvard hade minst 2 söner Gunnar och Sigurd Andersson. Gunnar gift 2 ggr medan Sigurd gift 1 gång och dog ung på 40 talet. Så även Roger Anderssons far. Till frågan någon som känner till Edvard Andersson eller sönerna till denne?? uti Sillskatan eller däromkring? tror att Edvard var född på 1850-talet så barnen på 1880-90 talet?