NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-08-20

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-08-20
Skrivet av: Lennart Larsson skrivet 2002-08-19, 20:55
Jag tycker givetvis att du skall hålla din stämma hörd här Marianne. Vi är betydligt fler än du och jag som tycker resan till USA är fel.
 
Som kommentar till Jörgens dumma inlägg. Jag vet att besöken där är avgiftsfria men det är inte alla som bor i Stockholm. Vi som har över 20 mil till närmsta Landsarkiv skall vi hållas utanför detta? Vad jag menade var att man kunde använda pengarna till tex en gemensam busstur till något Landsarkiv som kunde subventioneras av den lokala föreningen.
 
Jag tycker i grund och botten att ett förbund är ett måste för att hålla samman allt. Men förbundet skall inte missbruka pengarna man får in till onödiga resor. Resultatet hade som jag skrev tidigare om man använt 25 % av pengarna till annonsering på Amerikanska släktsiter blivit bra mycket bättre än 500 personer.  
 
Sen detta med språkkunskaper jag kan inte ett ord Franska och skulle aldrig åka med på en resa till Frankrike om jag skulle åka på medlemspengar. Därför ställde jag frågan om man inte kan Engelska vad skall man då med till USA och göra? Sådana saker gör att en sådan resa stinker.
 
Lennart