NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2000-06-23

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2000-06-23
Skrivet av: Carl Szabad skrivet 1999-12-15, 02:18
Jonas! Du anser att jag har en otrevlig och aggresiv ton och visar ett förakt. Jag är naturligtvis part i målet och har då svårt att själv sakligt bedöma den saken.
 
När jag kommenterade testen av Holger (jag har inte kommenterat några andra jämförande test!) påpekade jag att testaren inte känner till vissa av de funktioner han saknar, men som ändå finns i programmet. Om det är att ha en otrevlig och aggressiv ton så tycker jag testarens hamnar i en än lägre division. Sedan får han naturligtvis ha en subjektiv åsikt om programmet, vilket jag även påpekade speciellt.
 
Om du själv använder Holger, vilket jag tycker låter märkligt med tanke på den långa rad av kritiska kommentarer du har, så borde du känna igen många av de funktioner testaren saknar. Men om jag inte är felunderrättad så innehåller Disgen många av de funktioner du saknar hos Holger. Är det inte bättre att du byter program då? Och det kanske finns andra program som har de funktionerna också.
 
Jag har fullkomligt förstått vad som avses med källhänvisning till varenda enskild uppgift i en post. Däremot, som jag också skrev, saknar jag inte själv den felande funktionen, åtminstone inte i den utsträckning du tycks göra, eftersom jag vet hur strukturen i programmet är uppbyggd och vikten av kompatibilitet med tidigare versioner.
 
Dessutom var den funktionen ett av de förslag jag själv lade, på den tiden jag själv deltog i test av betaversioner. Den infördes dock inte då men finns, så vitt jag vet, fortfarande med på önskelistan.