NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 21.9.2000

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 21.9.2000
Skrivet av: Daniel Nordström skrivet 2000-05-29, 20:18
Henrik!
Man får tacka för det snabba svaret!!
 
Min ana bland Carl Persson och Kerstin Jacobsdotters barn är dottern Anna Christina Carlsdotter, som föddes 1781-03-12 i Västerlösa.
Hon får 1804-03-16 en oäkta dotter; Stina Andersdotter, som föds i Skälleryd V Harg.
Som fader har Lifgrenadjären Anders Rolf angivits.
 
Ann Christina Carlsdotter, har jag inte följt frammåt i tiden -ännu.  
/i AnneMarie Olssons bou reg finns en Livgr NN Rolf nämnd 1830-10-06 i en bou efter ä Maja Jonsdotter på Solberga äg. i Veta sn. Rolf skulle då varit gift med hennes dotter Carin Larsdotter, men det är bara ett uppslag, som jag inte vidare har kontrollerat./
 
Stina Andersdotter f 1804, gifter sig så småningom 1828-10-24 i Nykil (vid tidpunkten för vigseln så var hon piga i Västra Krångestad) med livgrenadjär Otto Leonard Kocken, född 1803-06-21 på Herrmannebo i N Vi.
Otto avlider 1879 och Stina avlider 1897-01-11 i Bäcksätter under Lilla Orlunda i Skeda sn,  hos sonen Carl Gustaf Kocken.
 
Otto L Kocken var son till fänriken Carl Fredrik Kocken, född 1760-10-28 på Sånna i Asby sn. (Son till Carl Efraim Kocken och Anna Brita Rääf i Småland) Carl Fredriks dödsdatum fattas i min forskning, men han var gift med Anna Sofia Charlotta Bursie (sl. Bursie fr. Jönköping), född 1764-10-01 i Säby och hon avlider 1819-12-18 på hospitalet i Vadstena.
 
Barnen till Carl Fredrik och Anna Sofia Charlotta  
verkar ha skingrats ca 1819 då hon avlider; och de dyker upp som fosterbarn hos diverse släktingar. Bl.a. på Åserum i Nykil sn.
 
Min fffm Tekla Kristina Nordström, var född Kocken, och dotter till Carl Gustaf Kocken, som Stina Andersdotter avlider hos 1897.
 
Jag intresserar mig mycket för släkten Kocken tidigare Kock, och försöker att -vid sidan av studierna- göra en fullständig utredning över släkten.
 
Tack ännu en gång!!