NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-10-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-10-10
Skrivet av: Per Göthe skrivet 2006-10-09, 18:03
Herr Ärevördiga Ulf Af Sawert.  
Du menar altså på fullt allvar att du litar på olika uppdiktade historier bara dom bekräftar dina misstankar om Frälsesläkter (och i viss mån kungar) och deras slott. Du tänker dig alltså en ädel Riddare bland dina anor som kommer ridande på sin häst, till någons hjälp (t.ex en Ungmö (prinsessa) eller som i detta fallet Kungen). Dessutom att det finns en rik/mäktig släkt (Frälsesläkt) i Trakten behöver inte betyda att dem har med Bureätten att göra.
Men märkväl jag tar inte avstånd från att där funnits en mäktig släkt i trakten eller säger heller inte att stenen inte finns.
Men mina frågor kvarstår lik förbaskat.
Mig har du deffenetivt inte övertygat om att den [Cencur] borgen har funnits, ej heller att Fale Bure har funnits (mer än i fantasin, där han är verklig). Jag blev riktigt [cencur] över din senaste kommentar av det jag skrev.
Dessutom vore det bra om du för [cencur] lärde dig lite källkritik. Du lyssnar inte på vad andra säger, jag har heller aldrig utgett mig för att kunna mkt om Bureätten.
Var glad jag inte skrev i går kväll.
 
Per (ps Jag är en av många som INTE glömt wallin-diskussionen)
 
Obs! Om detta inlägget anses för [cencur] kan anbytarvärden gärna plocka väck det.