NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 15 augusti, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 15 augusti, 2014
Skrivet av: Olle Elm skrivet 2014-02-16, 17:34
(https://forum.rotter.se/discus/messages/274/407167.jpg)
 
Hej,
Min gamla trotjänare Holger började idag att konstra, när vi två skulle göra lite nytta. Under alla år - med lite olika kläder (nu stl 8) - har vi haft roligt tillsammans. Jag vet - jag flyttade båset lite för ett tag sedan, men nog kunde han väl trivas ändå? (Det kan väl inte vara något kall fläkt från längst ned på sidan, som stört ordningen? Nä ... det vill jag inte tro .. )
 
Vad är det nu då som händer med Holger - tänker ni kanske?
 
Jo - när jag öppnar min fina bas ELM och får upp mitt eget träd på skärmen och går en bit upp till Brita Svensdotter från Ödeshög som jag nyligen (Tack vare Arne Ivarssons arbete med domböcker!), efter mer än 20 år kommit på vem hon är.
 
När jag nu ändrade och lade till föräldrar i basen, blev Holger helt galen och publicerade Brita Svensdöttrar i alla rutor som anor till henne. (Nu skall jag göra det en gång till och se om samma sak händer. Ibland hjälper det att bara prata med någon så här .. ni vet.)  
 
Innan jag gör det, kan jag berätta att Holger inte kan flytta eller radera henne. Vilket öde ...  Är det här vi skall sluta gamle Holger och jag? Vill inte tro det .. Återkommer ...
 
Vänligen,
Olle
 
(Meddelandet ändrat av smol 2014-02-16 17:37)