NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-01-06

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-01-06
Skrivet av: Bente Løvli skrivet 2006-11-15, 15:54
Hei Per! Takk for svar på mitt spørsmål ang. Kjerstin Elofsdotter, f.15/9-1740 i Lene, Frykerud, sine foreldre Elof Bryngelsson og Ingrid Nilsdotter, sin herkomst. Etter at jeg la ut mitt spørsmål i Anbytarforum, 13/8-2006, har det tilkommet en del nye ting. Og høyst sannsynlig så er det en Bryngel Håkansson, f.i Lene, Frykerud, d. ca.1726 i Lene, Frykerud, som er far til min Elof Bryngelsson. Bryngel Håkansson var gift tre ganger, og min Elof f.20/9-1699, er fra hans 2.ekteskap. Men jeg ble svært glad for de opplysningene som du har funnet fram til, for den Bryngel Olofsson og Olof Bryngelsson som er nevnt var i fra Lene, Frykerud. Og tidsmessig sett er dette interessant sett i forhold til min slekt fra Lene, Frykerud, på begynnelsen av 1700-tallet. I dine opplysninger finnes også en Nils Bryngelsson, og min Elof, har en bror som heter Nils Bryngelsson, f.16/2-1696, i Lene, Frykerud, og en Nils Bryngelsson står som fadder til min Kjerstin Elofsdotter, sin søster, Ingeborg Elofsdotter. Jeg skal undersøke nærmere om dette og se om det kan finnes noen forbindelse til min slekt i Lene, Frykerud. Mvh Bente