NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-02-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-02-02
Skrivet av: Peter Funke (Aningen) skrivet 2005-01-31, 12:52
Bengt, anledningen till att jag ser det ur släktforskarnas perspektiv är förstås för att det här är en släktforskarsida, så det känns naturligt att försöka bilda sig en uppfattning om just den sidan av saken.  
 
Själv funderar jag på hur många av besökarna på Anbytarforum bosatta utom pendlingsavstånd som i sitt släktforskande haft anledning att personligen besöka RAÄ.  
 
För egen del har jag skickat efter flera av RAÄ:s skrifter, bl.a. från sockenkyrkoprojektet, och postgången lär ju fungera även från Gotland. Men om det kan påvisas att (t.ex.) det projektet  omöjligen kan bedrivas från Gotland så skulle det förstås vara lättare att engagera sig mot flytten!
 
F.ö. är RAÄ:s (UV-)filial för västsverige beläget i min hemstad, och jag undrar varför inte man skulle kunna ha ett lokalkontor i Stockholm att svara för en lokal verksamhet på liknande sätt? Tekniken har ju dessutom gått framåt med Internet, TV-konferenser och andra faciliteter som kanske inte alltid gör den personliga närvaron absolut nödvändig!