NULL Skriv ut sidan - Schagerström / Skagerström

Anbytarforum

Titel: Schagerström / Skagerström
Skrivet av: Chris Bingefors skrivet 2006-05-17, 20:00
Thomas,
 
Spännande släkthistoria du har! Barnet Johansson som föddes 1917 måste vara Klara Teresia som jag skrev om i mail, hon som dog 8 månader gammal. Det fanns ju bara Harry, Elsa och Jenny kvar efter den händelsen. Det verkar som om föräldrarna inte gifte sig förrän sent trots alla barnen. Harry är ju född i Adolf Fredrik, där Knut bodde vid tiden, det står dock fader okänd i dopboken. Han ackorderades tydligen ut ett tag, han kommer från Spånga 1918 och finns inte hos modern innan dess, hela tiden finns dock inte på mina register. Jag tror att du kan finna en guldgruva på Stockholms stadsarkiv. Du kan ju där också följa Knut framåt och se om han verkligen rymde till Amerika. Jag kollade Ancestry, men tidpunkten ligger för nära sekretessgränsen för att det ska ge något. Jag har tyvärr inte Emigranten, han finns inte i Emibas.
Eugenia är född oäkta enl födelseboken. Johanna Dorotea verkar varit en stark kvinna som trots hårt arbete (piga, tvätterska) tog hand om familjen och barnbarnen. Du har kanske sett att brodern finns i rotemansregistret också.