NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-03-30

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-03-30
Skrivet av: Bente Løvli skrivet 2006-01-17, 16:28
Hei!
Anders Hilding Nilsson ble f.13/3 1898 i Brunskog sogn, Værmland, han er min farmors bror. Han utvandret fra Humslid i Högerud sogn, 28/12 1916 til Nord Amerika, han var ugift, og han var bakeriarbeider. Anders Hilding Nilsson ankom New York, USA, 21/7 1917, med skipet "Bergensfjord".
En slektning har tatt vare på et brev som Anders Hilding Nilsson sendte fra Chicago, USA, til min farmor, Hanna Albertine Nilsson, f.15/11 1888, Smådal, Brunskog sogn. Hun bodde på dette tidspunktet i Högerud sogn i Værmland.
Brevet fra Anders Hilding Nilsson, til min farmor, er datert 25/4 1919 Chicago, og han hadde følgende adresse : 1734 W.63 rd st. Chicago, Illinois, USA.
Han hadde forandret sitt fornavn fra Anders til Andrew, og kallte seg Andrew Hilding Nilsson. Han arbeidet som baker hos en dame i Chicago, og denne damen var antakelig fra Sverige, Högåsen i Gryttom. Hun drev et eget bakeri i Chicago, navnet på denne damen og adressen til bakeriet er ikke nevnt i brevet.
I brevet skriver Anders(Andrew) Hilding Nilsson at han fikk 17 dollar i uken, pluss kost, han var fornøyd med tilværelsen så langt.
Her slutter alle spor etter min farmors bror, Anders(Andrew)Hilding Nilsson, ingen i hans familie i Sverige og Norge hørte noe mer fra han.
Er det noen som vet noe om denne Anders Hilding Nilsson? Alle opplysninger som kan føre fram til et spor av han er av interesse.
Mvh Bente