NULL Skriv ut sidan - Snyltare - källangivelse

Anbytarforum

Titel: Snyltare - källangivelse
Skrivet av: Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter) skrivet 2005-04-11, 20:01
Tänk, jag skulle just göra ett in.pass här..! (Kanske hinner det in nytt emellan, men detta skrivs efter Anders Bergs inlägg 19.34)
-Dock vet jag inte vad jag skall göra åt detta ställningskrig mellan skilda läger, jag tror inte det är mycket att göra åt det. Visst kan jag stänga diskussionen, men den kommer ju åter, alldeles oavsett rubrik.. Vill man hålla på så här så går det nog bara att stoppa med ett totalt stopp för allt som inte gäller Släktforskning (och den gränsen går ju inte att dra på något vettigt vis).
 
Hela Ordet är fritt! skulle behöva göras om, eller tas bort kanske - vad vet jag. Är mest väldigt trött på det hela. Obligatoriska användarkonton skulle väl sålla bort en och annan som bara dummar sig, men här ser vi ju att det inte är det som är det största problemet alls. Börjar mer se ut som det skulle behövas minst två Anbytarforum, kanske två Släktforskarförbund, två kyrkor (ja, det finns det ju redan fler än två av..)
 
Upphör åtminstone med all debatt som gäller Micha?ls språkbruk, det är ett krav.
 
Sedan är det synd med rubriker som väcker så mycket som blir fel; många snubblar ju in här och tror att de som inte vill ha 'allt fritt' på något vis kallar alla andra för snyltare. Det har ju påpekats (och tål att göras igen) att det gällde en mycket liten grupp. Men finns rubriken, och den dessutom ligger under Ordet är fritt! - ja, då är det drömläge för det eviga käbblet.
 
Kanske 'håller jag mig undan' mer än vanligt - men förutom att jag inte jobbar för fullt så ser jag som sagt ingen ände på detta. Anmäl Er gärna som intressesökande värdar/moderatorer för forumet - det behövs, för jag vill gärna skaka av mig sysslan snart.
 
 
Tillägg:
Egentligen vore det bäst med ett utökat Övriga ämnen där allt som inte går att rubricera på annat håll får sina rubriker (under så många fasta underrubriker som möjligt). Detta har väl föreslagits tidigare om jag inte minns fel.
 
-Ordet är fritt! (som väl i princip skapades för att härbärgera allt som inte låter sig indelas så lätt) är ju inget som måste finnas; de delar som 'går iväg' som här skulle nog lättare hålla sig själv i schack om inte rubriken väckte alla sorts instinkter till liv. -Jag inbillar mig att Ordet är fritt! lockar fram mer än vad som ibland är sunt (åtminstone för Anbytarforum).
 Visst behöver människan säkert mycken debatt som förekommer här - men den är nog dömd att spåra ur förr eller senare tyvärr.
 
Man vill att jag skall vara tuffare (och jag har mer än en gång sagt saker i den stilen under åren), men jag vill som sagt gärna slippa åtminstone 'fullkontaksbiten' med allt som därtill hör.