NULL Skriv ut sidan - SV: Jönköping

Anbytarforum

Titel: SV: Jönköping
Skrivet av: Kalle Holmström skrivet 2016-11-29, 21:16
EVIIAAAC:30 v190307.b1720.s33
Detta var svårare än jag kunde ana. Kan någon av er fylla i några av orden och i början där jag har fel, så kanske jag kan pussla samman resten av texten sedan? Detta är till en artikel och informationen här i passar riktigt bra.
Harald i Alseda, med samtlige sina grannar och några man, och begära i.. slättfanlågt vittnesbörd, ... många hemman höro i Östra härads som ..... sido Cungs ... Elpuau Embsån ... hurvidha hopna lidat skada af att lopa få skat Embkahlf som öppnar Lax... bontådt djupien emmnåt igen täppat, så äro den om sålunda olunsakat som emån fölien; Fönjt Quill id jorld skattjomn för heri skat än gå frid allena för ytjan dikan og yngst, Lagafåskatt som ljen till af ålder lägat ..., opan 4. ... Jan af äro för onskahf, af Januari ... jalm ödo lägat, och än ödoläggen, ..tem ... gårds Mösårjuef stranda fondom 4. .. Under Löfsforab, han capen fogs. Sådan Embkallhf blifs igen tappat, och lapa fåshlf fön Jindnat, jafsnan hjälpa genomen nöjt mot förmedlat z. h. smör; Ham tönpa x. hatt geman och z. Cronefemabm hlaga och latt samma, ad deno Geman föndom jafsning ummrid skatta la för d lägen