NULL Skriv ut sidan - SV: Mörkevik Döderhult

Anbytarforum

Titel: SV: Mörkevik Döderhult
Skrivet av: Tommy Tengkvist skrivet 2016-10-23, 10:02
Hej och tack för allt,, du har lagt ner mycket tid och jag har fått veta så mycket att jag är nöjd,, ,, ,,
angående Båtsman,, jag har svårt för att läsa de gamla böckerna ibland,, vissa böcker fungerar andra klarar jag inte alls och ibland tror jag mig kunna se vad som står skrivet. Se den bifogade filen,, vad har prästen skrivit?

Mysterium,, vad jag vet om ättlingarna är att jag följt Bengt som tar sig namnet Id. Han är torpare och soldat han dör i Fliseryd 1853-11-14. Fliseryd AI:1 b 57 / s 75, AI:5 b136 / s 255, AI:5 b289 / s 565.
Han gifter sig i Fliseryd med Catharina Nilsdotter, b 1768-11-01, d 1843 ??.  Så långt allt väl,, men som sagt,, vart tog övriga familjen vägen.

Deras son, Nils Bengtsson Blom, född i Fliseryd 1807-04-19 och död i Oskarshamn 1866-05-05. Med honom har jag problem med att veta var i Oskarshamn han bodde. I husförhören är enbart ett nummer och jag vet inte hur jag ska få fram rätt nummer för att kunna följa honom. Man måste kanske läsa en hel bok från första till sista sidan.

Jag har även sökt bland bouppteckningar utan resultat.  Jag vet inte heller hur jag ska söka. Datum/år har för mig ingen riktig ordning som jag kan följa.

Med vänlig hälsning
Tommy T