NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 27 augusti, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 27 augusti, 2010
Skrivet av: Frank Romsdal skrivet 2010-06-16, 22:40
Hei Birgitta og Doris.
 
Jeg er redd jeg kan ha gjort en feil med hensyn til Greta Stina som jeg trodde var søster til Maria Johanna. Grunnen til det er at når jeg har søkt opp flere søsken til Maria Johanna har jeg også funnet Johan Christian med samme foreldre som Greta Stina. Problemet er at han ble født i Hammerfest i 1847 og da var ikke Adam Adamsen Rova og kone kommet dit. Det andre problemet er at navnet til kona er oppgitt å være Britha Christina Hansdatter og det er jo ikke riktig. Det klarte jeg selv ikke å lese av kirkeboka men jeg bruker å slå opp på http://rhd.uit.no som er registreringer fra noen av bøkene. Det er alikevel litt av ett sammentreff at det finnes 2 med navn Adam Rova med kone Britha christine i Hammerfest samtididg. Adam Adamsen Rova og Brita Christina Martasdatter flyttet til Skjærvøy prestgjeld etter Hammerfest.  
 
Vel: Det ser ut til at Adam Adamsen Rova og Brita Christina Martasdatter fikk disse barna
 
Anna Caroline født 17. Juni 1855
Oline Josefina født 15. April 1857
 
Foreløpig har jeg ingen annen info om disse to.
 
Jeg har også navn og fødselsdato på Maria Johannas barn om det kan være interessant for registrering.
 
Mh Frank