NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-06-24

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-06-24
Skrivet av: Jan-Christer Strahlert skrivet 2002-06-20, 18:06
När jag ringde Genline och frågade hur och var de hade fått fatt på min E-mail adress, blev frågan om jag kunde finnas med på listan som de hade fått från DIS. Nej svarade jag, hur gammal var den listan? Från 1998 tror jag; blev svaret. Då hade jag inte denna adress. Kunde i så fall DIS( om man nu skall tro Genline) lämna ut uppgifter så lätt när de inte ens har ett avtal med Genline, hur ställer det sig då med förbundet (som har AVTAL). Jag är inte märklig Ted. Jag är en vanlig släktforskare som inte tycker om smutsig byk eller oklarheter. Vill ha raka svar och inga undanglidningar. Låt andra stå för detta. Ett medgivande till ett affärsföretag att fritt plocka ut adresser (enligt Fredrik Forsell, i 18/6 kl 1904 inlägget, där det klart sägs att MEDGIVANDE getts), är väl inte direkt det den enskilde tror när e-mail adressen lämnas. Tanken var väl att lättare få kontakt med likasinnade och inte få spam i brevlådan. Spelar ingen roll om det är ett AVTAL eller affär. Ngn tjänar, ingenting brukar vara gratis eller med stor rabatt. Alla parter tjänar på detta  sägs det ovan i Ted Rosvalls inlägg. Jag har aldrig hört detta förut utom när det gäller pyramidspel eller dyligt. Där brukar ju  ngn  tjänar på det till slut. Inte tror jag att det är den enskilde forskaren.
Mvh
Jan-Christer