NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-08-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-08-05
Skrivet av: Marc Hernelind skrivet 2005-06-20, 13:36
Jag vet inte Carl hur du kan tolka mej så fel nu försöker jag igen från Fale hin unge tror inte jag det finns belägg att styrka ner till Thord i Byre,jag citerar Johan Bures anlinje för det är värt tror jag för efter världen, vem vet vad man kan belägga sen.men jag har valt Fale hin unge som stamfar (Som Johan Bure också gjort för till honom finns en del belägg)
Johan Bure hade olika Sagesmän som han citera noga hans Morfar Anders Olai i Skellefteå ,Herr Peder i skön troligt kan vara att han besökte Moses Jacobssons Barn på Bureå tillexempel Nils Jacobsson som han fickveta muntligen var oäkta, Hans sagesman var Påvel Olofsson,det var Påvel Anderssons (Skrivare) Barnbarn, han var den äldsta sonen och fick ärvat Hemmanet ostvik 9 av sin far Olof Påvelsson som var enda son, han fick också sigillet Buretuppen i arv från sin Farfar Påvel Andersson (Skrivare).
Siste Abboten Herr Jon Samtida med Påvel Olofsson far. tror du Carl att Påvel Olofsson sagesman till Johan Bure visste något om Bure kloster.