NULL Skriv ut sidan - SV: Kaesen. Invandring till Sverige från Tyskland

Anbytarforum

Titel: SV: Kaesen. Invandring till Sverige från Tyskland
Skrivet av: Gunnar Karlsson skrivet 2017-09-06, 22:27
Ja det måste ju vara så att han bodde där när anteckningen gjordes och den måste förmodligen ha gjorts efter att Emma fött deras son som dog samma dag som födseln. Pojkarna står ej med vilket förbryllar mig, då noteringen borde innehålla även pojkarna, för som nämnts så enligt en krönika på Antons Kaesens liv som präst i USA (yngsta pojken i barnaskaran som kom till Sverige), så var Anton 7 år när dom kom till Sverige, och han var född 1874, och då har dom kommit 1881, och det står i denna officiella krönika att familjen kom till Sverige, och då undrar man om deras biologiska mamma kom med också, men inte hittat något som kan bekräfta detta, så utgångspunkten är att Mamman dött i Tyskland, och att pappan tagit beslutet att börja ett nytt liv i Sverige. Jag tror ju att denna krönika är sprungen ur Antons egna ord, så jag tror man kan lita på att det är 1881 som är det år i alla fall Anton själv kom, och då får man utgå från att pappan också satte sin fot i Sverige.


Skall grotta i detta, och tackar dig Åke, för detta har gett mig en hel del skall du veta, vilket gläder mig en hel del, och kommer glädja svärmor också