NULL Skriv ut sidan - Netikett

Anbytarforum

Titel: Netikett
Skrivet av: Gustaf von Gertten skrivet 2000-05-10, 10:07
Håkan vinner varje debatt
Jag menar att Rötterredaktören vinner varje debatt. Med en stor verbal kompetens
och fritt användande av svenska språkets ordförråd. Varken stolligt eller tjafsigt.
 
Men är det viktigt att vinna en debatt? Bör en debattsamordnare vinna debatter i sitt eget organ?
 
Nu vädjar jag till varje läsare av dessa rader. Gå igenom ett antal inlägg av Håkan och studera
hans teknik. Börja gärna med inlägget från Jörgen T som börjar med Skärpning Håkan (Riksförbundets stadgar) som kom häromdagen.
Tonfallet vittnar om irritation men någon smutskastning finns inte i inlägget. Eller hur?
Läs med omsorg. Finns det något tjafs i detta inlägg? Är Jörgen T en hetsporre som inte fattar någonting?  Och varför uppmanar Jörgen T redaktören att leva som han lär?
 
Läs sen Rune Edströms kommentarer och Håkans Skogsjös sammanfattning av Jörgens inlägg
där Håkan talar om vad som gäller. Kan du finna någon samklang mellan det Jörgen skrivit och
det Håkan har läst? Jag klarar det inte.
 
Håkan vinner varje debatt även i fortsättningen. Men för demokratins skull är det viktigt att
debattörer som inte håller med honom i varje punkt ändå vågar framföra sina åsikter.
 
Får jag vädja till Rötterredaktören att försöka
se positivt på de debattörer som har andra åsikter än han själv har?
 
med vänlig hälsning Gustaf
som tror mer på samtal och utveckling än på debattvinster