NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-30

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-30
Skrivet av: Sture Bure d.ä. skrivet 2005-11-25, 20:05
Kan det kanske vara så att Ebba Andersdotters far är identisk med kyrkoherden Anders i Gällstad, nämnd endast 1559!!!!!!  
 
Och kan denne herr Anders möjligen kanske ha varit identisk med Anders Sigfridsson som eventuellt, utklädd till präst, kanske var utskickad av Erik XIV för att spionera på illegala varanfångare, falska akademiker och gravt synskadade herdaminnesförfattare i gränslandskapen? Detta är fullt möjligt gott folk!!!!!!!!!
 
I så fall kan det väl tänkas att Anders passade på att skaffa sig en oäkting när han ändå var på plats och kunde konstatera att det var ont både om varaner och falska akademiker i trakten, då dessa troligen hade fått förhandsbesked om hans ankomst och flyttat till Byrestad i Norrland och tagit värvning som lansknektar?  
 
I dåtiden kan man mycket väl ha tänkt att nytta kan förenas med nöje. Många har ju tänkt så i många år. Det kan ju t.o.m. tänkas att Anders Sigfridssons mäktiga beskyddare Erik XIV var på plats och då passade på han också, och då är det ju faktiskt möjligt att Ebba i själva verket var en Eriksdotter!!!!!! Tänk på det ni!!!!!
 
Herr Siggo skulle i så fall möjligen ha lockats av Anders Sigfridsson att gifta sig med Ebba genom att Anders eventuellt avslöjade för honom att Ebba i själva verket kanske var dotter till kung Erik och att det möjligen också var denna insikt som fick Erik att klättra upp i trädet och Anders Sigfridsson att öppna Söderport för hans bröder, så att hans hemska hemlighet inte skulle bli avslöjad!!!!
 
Det har ni aldrig tänkt på, medge det!!!
 
Med det är fullt möjligt, ja det är tom. nästan sannolikt att E i herr Siggos sigill i själva verket utpekar Erik XIV som Siggos biologiska svärfar!!
 
Det kan man nämligen läsa i skitmånga gamla brev som trovärdiga präster, flera av dom ättlingar till Fale Bure, med böjda armar skrivit på gammalt åsnerumpskinn!!!! Permanentbrev kallas det. Det visste ni inte va? Men det visste jag för det har jag läst i en av dom skitmånga böcker jag har läst!!!! Fast jag kommer just nu inte ihåg vad den heter men det var nog inte Karlskrönikan i alla fall. {image}(hejsan)