NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2013-05-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2013-05-05
Skrivet av: Inga Wallenquist skrivet 2013-01-05, 13:42
Hej Maud!
Jag har hittat den finska församlingen och jag har funnit giftermålet i Klara, men jag kan inte få upp den här länken till Stockholms bildarkiv som du lämnat. Hur kan jag komma vidare? Vet du vilket kvarter de bodde i Klara? Du har i varje fall lämnat viktiga uppgifter och Brita Stina Hagman-Törnros!Nu skall jag leta efter när hon dog och var hon bodde då.
(Jag kan berätta om hur jag fick tag på föräldrarna till Brita Stina Hagman. Du skrev att hon hade varit född i Flisby i Småland 1781 när jag frågade under flyttningen med Carl Petter Boive i Jakob och Johannes den 2/1. Jag lyckades inte hitta henne i Flisby, men jag fann lysningsnotisen under Hedvig Eleonora som du nämnde och där det stod att hon flyttade från Flisby 1810 och så stod det något oläsbart som födelseort. Jag lade in det under läshjälp och fick det tytt som Bredsta. Den som hjälpte mig läsa sa att det kunde vara Bredestad socken i Småland och där hittade jag henne... Hon föddes som Johansdotter 15/9 1781 och bodde på torpet Hagen, och tydligen så kom Hagman därifrån. Så du kom att hjälpa mig på flera vis!)  
Mvh
Inga