NULL Skriv ut sidan - Wachtmeister

Anbytarforum

Titel: Wachtmeister
Skrivet av: Steve Palmquist skrivet 2004-04-09, 11:36
Hej Annsofi Sterner!
Jag har tittat igenom Ätterna Wachtmeisters samlade ättetavla. Men vad jag kan se ingen Kaufeldt direkt ingift, men det kan ju vara ett annat efter namn den släktingen till dig och din morfar har. Det finns i huvudsak två grenar av släkten Wachtmeister som i senare tid (från när Sverige avstod Pommern  1816 om jag minns riktigt) är relevanta det är den friherrliga grenen Wachtmeister af Björkö (eller von Wachtmeister som de kallas i Tyskland) eller den Preussiskt grevliga grenen. (Där finns ju huvdgrenen Wachtmeister af Johannishus den stora svenska delen av ätten och några andra grevliga grenar som utslocknat eller gift sig in i varandra m.m.De är inte så relevanta längre när det gäller Wachtmeister i Tyskland dock, men jag ska inte svära på att någon/några var gift med tyska familjer nationalitet står inte). Det kan vara den Preussiskt Grevliga grenen alltså eller Wachtmeister af Björkö som jag själv är släkt med. Den sistnämda fick ju delvis fly ur DDR några finns i Sverige andra i Tyskland. Kan du på något sätt finna vem din släkting var kan jag finna dem på ättetavlan för dig och generationer bakåt och framåt dvs. eventuellt levande släktingar till dig med namnet Wachtmeister likaså. jag frågar så mycket själv så jag gergärna så att säga tillbaka om jag kan.
M.V.H. Steve