NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 26 juni, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 26 juni, 2009
Skrivet av: Frank Romsdal skrivet 2009-06-26, 10:16
Hei igjen. Takk for deres bidrag med å finne mine aner i Turtola.
 
Ja, jeg har også sett at Lauri er brukt som gårdsnavn så det er slett ikke utenkelig at det er nettop det det dreier seg om. Jeg har sjekket opp kirkebøkene her i Alta for å få mer nøyaktige data og ser at det er endel feil ute å går. Jeg har ikke klart å finne dokumenter som sier når Isak flyttet fra Alta. Det som også er litt rart er at under folketellingen i 1875 er kona Johanna med selv om hun døde i desember 1871. Det jeg har klart å finne dokumenter på er:
 
1. Isak og Johannas vielse i Kåfjord, Alta i 1856
2. Henning Wilhelm Lauris dåp i 1857
3. Anne Malenes Lauris dåp i 1859
4. Johan Henrik Lauris dåp i 1862
5. Henning Edvard Lauris dåp i 1864
6. Theodor Bergman Lauris dåp i 1868
7. Maren Theodora Lauris dåp i 1869
8. Johanna Marie Lauri f.Borchgrevink begravelse i 1872 (død des 1871)
 
Jeg har så langt ikke funnet dokumenter på deres første datter Emilie f 1855 i Troms. Ser at i andre slektforskeres data står noen av barna oppgitt som døpt i Berg i Troms men det er ikke riktig. Det står også at Isak og Johanna giftet seg i Kåfjord i Troms men det skal være Kåfjord i Alta.
 
Desverre er det vanskelig å finne alle dataene fordi ikke alle kirkebøker er digitalisert enda.
 
Etter at dere, Doris og Erik hjalp meg med å finne aner til Isak har jeg kommet i kontakt med en Svenske som er slektning med Johan Larsson Maasaari född 1805 som var bror til Erik Larsson Maasaari. Har fått epost fra han og det var veldig hyggelig.
 
Med hilsen
 
Frank Romsdal, Alta Norge.