NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 22.5.2001

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 22.5.2001
Skrivet av: Birte Boström skrivet 2001-05-17, 08:43
Gudrun. Du måste vara en mycket generös människa. Jag tror nog du förstår att den hjälp du ger oss, är ovärderlig.
Vad gäller de personer du nämnt i Köbenhavns ejendomme, så vet man aldrig vem som kan vara intressant. Kanske kan Skipper Lars Sandberg eller Lorentz Sandberg vara bröder, eller på annat sätt släkt med Anna Sandberg. Jag tar tacksamt emot vad du kan finna om dem.  
Göran- Jag tycker nog det går ganska bra att följa Anna i de belägg jag presenterat. Det finns inte mer än en Anna Sandberg omnämnd i Ystad under den aktuella tidpunkten så vitt jag kunnat se. Att Anna Sandberg går i nytt giftermål på äldre dagar gör mig själv lite betänksam, men som sagt ingen annan Anna Sandberg finns omnämnd i Ystad i tillgängligt material. Tar man dessutom i betraktande, att Anna synes vara relativt välbeställd så har det nog inte saknats friare. Vi vet ej heller hur gammal Petter Roth är.     Möjligheten finns förstås att en Anna S. in- och utflyttat samma år som giftermålet med Petter Roth.  
Gudrun- Om Anna S. skulle kunna vara i släkt med den adlige Anders Sandberg försökte jag igår att kontrollera, men då man på mitt bibliotek infört nya framtagningsrutiner får det anstå till nästa biblioteksbesök att se i DAA.
Jag vill passa på att tillägga, att jag har forskat åtskilligt i Ystad före 1700 och har inte där stött på någon som skulle kunna vara Anna Sandbergs föräldrar.  
Hälsn. Birte