NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11 maj, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11 maj, 2011
Skrivet av: Jan-Christer Strahlert skrivet 2005-11-25, 19:14
Hej Birgitta
Tack för din respons.
I bland kanske jag som forskare inte skall stanna vid sockengränsen. Du har säkert folk som har glidet över. Jag fann i början att Torsåsborna hade beblandat sig med både Vissefjärda, Söderåkra och söder om gamla riksgränsen. Jag lät det till en början få beror på detta för att ägna mera krut på de som fanns inom ursprungssocknen. En vacker dag efter flera år kom jag vidare med dessa då så svåra socknar, mkt tack vare att kontakter knöts och jag kunde gå vidare. I dag har jag i sort sätt tagit till mig dessa socknar som mina. Jag börjar nämligen få fler anfäder där än i min ursprungssocken. Detta samarbete hade inte varit möjligt utan tjänster och gentjänster. Jag vet en del, andra kanske vet mer och genom utbyte av uppgifter kommer vi vidare. Visst får jag stanna upp i bland, alla frågor har ju inget svar, men kanske kommer svaret senare men troligtvis inte idag. Forskning är som en långrev, när jag har vittjat den senaste kroken, kommer alltid nya upp som pockar på ett bete och ett svar.
Jan-Christer