NULL Skriv ut sidan - SV: Anbytarforums innehåll

Anbytarforum

Titel: SV: Anbytarforums innehåll
Skrivet av: Jörgen Tollesson skrivet 2019-10-07, 12:55
Jag har fått mejl om borttagna ämnen hela året, ända från januari till nu i oktober. Sammanlagt 15 ämnen som tagits bort av vanliga användare. Och det är alltså bara i de ämnen som jag abonnerar på (vilket numera bara är 'mina' landskap och några ämnen till; det går inte längre att abonnera på allt som i det gamla Anbytarforum). Vi lär alltså få multiplicera dessa 15 några gånger för att få fram det totala antalet för hela forumet.

Det ska alltså vara en "bugg" som ändrat inställningarna i kontrollpanelen och gjort detta möjligt. Det låter märkligt... Och detta har kunnat pågå hela året - och ingen ansvarig har reagerat...

Vi får väl vara glada att "buggen" inte ändrade inställningarna så att användare kunde ta bort alla ämnen (vilket ju är en av de möjliga inställningarna enligt SMF:s bruksanvisning). Då hade cirkusen varit fullständig...  :)

Men "buggen" är fortfarande aktiv. Knappen RADERA ÄMNE finns kvar längst ned på sidan. Jag har precis testat. Två inlägg i samma diskussion har jag gjort. Det första inlägget har alltså fått svar, men knappen är kvar - och fungerar. Det gick att ta bort diskussionen, precis som tidigare.

Jag noterar dock att Radera-knappen nu är borta från de enskilda inläggen, också från de egna inläggen t.o.m. när man är inloggad. Det går alltså inte längre att ta bort några inlägg alls på det sättet. Tack för det! Den "buggen" har dock varit aktiv hela tiden sedan det nya Anbytarforum sjösattes...

Det finns dock ett undantag: Det första inlägget i en nystartad diskussion har fortfarande Radera-knappen - tills det har gjorts ytterligare ett inlägg; då försvinner den. Och den fungerar också - det går att radera det första inlägget med Radera-knappen - men då försvinner hela diskussionen; det ligger alltså inte kvar en tom diskussion efter raderingen.

Men det borde ju inte gå att radera något inlägg alls. "Lagt kort ligger" är som sagt vad som ska gälla i Anbytarforum.

Och det stora problemet är alltså kvar: Det går fortfarande att radera hela diskussioner med mer än ett inlägg! Men när jag testade, så var det alltså samme användare som gjort båda inläggen i diskussionen. Någon annan får gärna göra ett inlägg, så att jag kan testa om det går att ta bort hela diskussionen också när någon annan har gjort inlägg:

Prova Anbytarforum: Borttagningstest 3 (https://forum.rotter.se/index.php?topic=164027).