NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 oktober, 2007

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 oktober, 2007
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2007-05-19, 19:51
Hej Helene!
 
 
Stort tack tack och jätteroligt att få flera information om Sigfrid och var hade han bodde.!!! Vad roligt att fick jag ett bild av dig på huset. Roligt att få veta om allt släkten Thorström!!! Känns som hemligt har kommit mysterium upp och gräva upp hela släkten Thorström som har bodde i stockholmstrakten!!! Vad underbart att få veta! Tack ska ha du!
 
 
Hej Maud!!
 
Jag blev så glad att få veta om Herman Thorströms historia och hans familj. Tusen tack tack du,Maud!!! Jätteroligt att du har hittade om Herman och följde spår dem. Jag visste inte att makarna dog i Rimbo och fick son. Flesta av dem mina släkten föddes där i Rimbo och dog också. Jag visste inte Hermans hustru dog i Rimbo. Roligt få veta om det!!!! Stort tack dig!
 
 
Jag har en fråga om som jag har hittade en till släkten Thorström: familjen Thorström, Gustaf Kasper Fabian f.1844-01-09 i Skederid och hans hustru som vet jag inte vad hon heter. Eftersom blev han änkligen början av 1890 talet. Han bodde tillsammans med tre barnen: Anna Karolina f.1876-08-28 i Väddo och hennes två bröder,Gustaf Oskar f.1877 i Husby, Carl Axel f.1883 i Stockholm. Jag vet inte var Carl Axel föddes i Stockholm och saknas datum på två bröder.?
 
 
 Jag tror att bör de flyttades till Stockholmstrakten början av 1880 talet eftersom Carl Axel föddes i Stockholm. Jag vet bara att de bodde i Katarina rote 14, Pyramiden n:o 5, början av 1890 talet. Jag är nyfiken mest på två bröders födelsedatum och finns möjligt att noterat på hans hustrus avlidnas namn? De flyttade mycket i Stockholmstrakten eller?
 
 
Jag hoppas att ni kan hjälper lite spår dem släkten Thorström som jag visste inte så mycket om dem men kommer dykt upp om Gustaf Kasper fabian som vi har hört talas om det förut när mina släkten berättade lite om honom.Dykt upp med släktforskning nu... roligt att veta om honom som bodde han i Stockholmstrakten. Jag är nyfiken på det!!! Låter som ni är expert på Stockholmstrakten. Jag är inte expert på det.. hi hi!!
 
 
Mvh
Andreas Lindblom