NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-17
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2006-12-14, 17:07
Hej!
Jag behöver hjälper er och hittar detta familj Nyberg.? Hon heter Emma Margareta Andersdotter f.1845-02-03 i Orkesta och gifte sig med Carl Anders Nyberg f.1845 i Svinstad,Östergötland län. De fick två barnen är Fredrika Sofia född 1882 i Hedvig Eleonora och hennes bror Axel Knut född 1884 i Hedvig Eleonora. Jag vet inte vilken datum barnen hade föddes? Jag vet de bodde början av 1890 i Hedvig Eleonora och bodde gatan tror jag Styrman N:o 10 och 1900 talet bodde i Kronkvarn N:o 17.  vet jag. Jag har letade början av 1900 talet men hittade inte detta familjen Nyberg och jag blev förvånad att Emmas make Carl Anders redan dog början av 1890 talet.Jag försökte letade efter hennes man dog men troligt att han dog mitten av 1895 om det stämmer? Vart tog i vägen änkamor Emma Margareta och hennes två barnen början av 1900 talet?  
 
Jag hoppas att ni kan hjälper mig vart i tog vägen dom..... Jag är nyfiken om de bodde kvar fortfarande början av 1900 talet i Kronkvarn eller flyttade de till annat ort? Jag fick veta från min farfar och hördes av min farfar berättade om två barnen hade gifte sig men han talade inte om dem så mycket. Jag vet inte om det stämmer de gifte sig innan min farfar dog redan..Jag hann inte frågade honom om släkt Nyberg. Jag blev nyfiken och vad som hände om med två barnen...kanske Axel Knut och Fredrika Sofia gifte sig och fick barnen? Det är jag nyfiken mest på var de bodde och gifte sig...
 
 
Jag hoppas att ni kan hjälper mig  hittar och bit ledtråd till familj Nyberg.
 
Med vänliga hälsning
Andreas Lindblom