NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-03-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-03-27
Skrivet av: Jörgen Tollesson skrivet 2006-03-11, 21:16
Hård konfrontationslinje - att hävda att det inte är kunderna som ska utföra det arbete de betalar för?
 
Om du inte är nöjd [...] så kan du använda SVAR:s mikrokort. Det svaret från Genlines support kallar jag för hård konfrontationslinje! Man skulle också kunna kalla det för att bita den hand som föder en...
 
Pers jämförelse med självbetjäning i snabbköpet haltar dessutom en smula... En mer rättvis jämförelse vore att kunderna själva fick se till att varorna hamnar på rätt hylla och är rätt märkta... J
 
Jag står fast vid att det bästa för de släktforskare som vill läsa äldre kyrkoböcker via internet vore ett alternativ till Genlines monopol. Men jag förmodar att detta inte räknas som att klara att hålla två tankar i huvudet samtidigt...
 
Annars finns det ju ett alternativ - om de bara får. Ett alternativ som dessutom själva känner det material de hanterar - utan att behöva anlita rådgivare bland kunderna...
 
Men, som Anders skriver, det finns ju CD-skivor med digitaliserade kyrkoböcker också - fotograferade direkt från originalen, och med en en helt annan bildkvalitet än mormonernas hafs- och slafsfilmningar.