NULL Skriv ut sidan - Ramström

Anbytarforum

Titel: Ramström
Skrivet av: Susanne Rådlund skrivet 2011-11-09, 10:29
jag har en hilma augusta  ramström f 1874 i österfärnebo gävleborg där föräldrarna anges vara  
anders andersson och hu lovisa ekengren från sättna socken by medelpad okänt födelsetal.
återfinner inte familjen och i folkräkningen 1880 står hilma augusta som kvarstående obefintlig i gävleborg.
 
om föräldrarnas namn är rätt hur fick hon namnet ramström?  denna hilma augusta  bosätter sig sedan i väddö sn östernäs och gifter sig där med johan gottfrid johansson f 1877 son till jan segerblad f 1844 och johanna maria pettersson.(som står som zigenare i folkräkningarna)
 
hilma augusta och johan gottfrid är kusiner.
 
johanna maria ska enligt en födelsedopbok vara syster till inga lovisa pettersson f 1852.
inga lovisa mor kallar sig anna maria pettersson från västland (inte ekengren)
 
jag är intresserad av att veta vilka som är inga lovisa och johanna marias föräldrar.
 
min mammas farfar hette klas alfred pettersson f 1881 frötuna rådmansö oä son till inga lovisa pettersson och dopvittnena finns uppräknad bla jan segerblad.vore intresant att veta om hans morfar hette ramström. klas alfred gifter sig med bertha kihlström f 1886.
 
annars har jag stött på nån ramströmare i släkten i östhammar.helena sofia ramström f 1820 gift med  
carl arvid pettersson f 1823 son till alexander pettersson detlofsson o anna lisa ström. fick barnen  
carl johan f 1847 och sofia amanda 1860.
 
så om någon vet något om denna inga lovisa eller johanna marias föräldrar vore det roligt att höra
 
mvh susanne