NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-03-30

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-03-30
Skrivet av: Andreas Jansson skrivet 2006-07-23, 11:44
Tack så mycket Bo!
 
J:et för Lillies andranamn verkar ju vara fel, men allt annat stämmer perfekt! Lewis ursprung och yrke kände vi inte till.
 
Lillie Elvira ska enligt våra handskrivna anteckningar här hemma, ha varit född den 17/1 1892, vilket innebär att åldern 38 år 1930 stämmer och att den sista posten från SSDI-posterna skulle kunna vara en match.
 
Hon skulle då blivit 101 år och dött i Florida..! När min far och farfar sökte kontakt med farfars kusiner på 1980-talet inriktade de sig på den yngsta dottern (Effie), och fick ett brevsvar, men hon var tråkigt nog inte intresserad av kontakt och förstod inte vad vi ville henne. Vi kunde då inte tro att Effies äldre syskon var i livet.
 
Det fanns inget i det vi fått fram tidigare som tydde på att Effie och hennes man Rev. Rudplph Carl Hwass hade några barn.  
 
Det låter som en hög ålder att skaffa första barnet vid 38 år som Lillie var 1930... så den chansen minskar också, känns det som.
 
De hade en bror också; John Valter, som ska vara född den 2 september 1893, men av honom ser jag ingenting när jag söker i olika databaser.
 
Något tips?
 
M.v.h. Andreas