NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-03-30

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-03-30
Skrivet av: Jan Ek (Janek) skrivet 2004-09-20, 14:20
Torunn,
 
Vill inte att du ska känna det som om jag kritiserar dig för att du är försiktig med din epostadress i Norge, min undran var bara över att du inte kontaktat Roger direkt för att säkra dig en helt egen kopia av dödsattesten, (och kollat om han fann uppgifter på kyrkogården, eller i tidningen i form av dödsruna). Det finns en god del fält att fylla i på en sådan attest, och Roger kan ha missat eller feltolkat någon uppgift. Två par ögon ser bättre än ett.
 
Du har också fortfarande möjligheten att be om ett sök i socialförsäkringsregistret, också om det är en osäker chans, kostar en del (29 dollar) och tar lång tid att få svar.
 
När det gäller Rogers adress är det bara det som står i den offentliga telefonkatalogen, om jag talar om att den finns där, länkar den, eller kopierar uppgiften här är det samma.
 
Att finna svenskar i Chicago är inte alltid det lättaste, hoppas du finner något nytt spår. Kom ihåg att de sökmöjligheter som finns idag inte är de slutliga, nya index läggs upp på internet hela tiden. Särskild spänning knyter väl sig till det nya index för census 1900 som är under utläggning på Ancestry, men Illinois saknas ännu.
 
Lykke til,
Jan