NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-05-20

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-05-20
Skrivet av: Rick Ekman skrivet 2004-07-31, 18:57
Anders.
 
Håller med fullo med dig om att om vill ha FULL tillgång till skivan hemma ska man köpa sin egen.
Men i detta fallet med en förening så har man ju i mitt tycke redan gjort detta då medlemmarna själva gemensamt har fattat beslut om att lägga sina (föreningens) pengar på detta.
Se även mitt svar till Ted och Sven om samma sak.
 
Att sedan säga att medlemmarna har full tillgång till denna hemma är väl att ta i.
 
1. Endast en medlem i taget kan ha den fysiska upplagan eller hur?
 
2. I det fall jag tänker på skulle skivan endast kunna hämtas 1-2 ggr i veckan då lokalen endast är öppen på helgerna. Det är ju inte alla föreningar som är så stora och har en sådan ekonomi att de kan ha sin lokal tillgänglig 7/24.
 
3. Om man då har i åtanke att föreningen kanske består av ett 30 tal medlemmar och sedan väger in punkt 1 och 2, så tycker jag att din ha full tillgång till skivan hemma inte stämmer. Teoretiskt skulle det innebära att du inte ens har tillgång till den 2 helger per år!
 
Vad jag tror är att denna debatt har spårat ur från den debatten som gäller förenings och privat hantering av förbundets skivor och helt gått över till att handla om att man tror att ALLA är oärliga och sitter hemma och kopierar skivor!