NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-27
Skrivet av: Rolf Öhlén skrivet 2007-05-27, 09:36
För att delta i diskussionerna på Anbytarforum behöver jag i dagsläget inte vara medlem i någon meldemsförening. Ska jag då påverka den styrelse som har i uppdrag att tillvarata medlemmarnas, dvs föreninarnas intresse? Men om mitt intresse är att kunna dra nytta av föreningen utan att vara medlem, ska jag då kunna ösa galla över styrelsen och kräva styrelsens eller vissa representanters avgång?  
 
 Frågan om hur och av vilka styrelsen skall tillsättas är viktig. Är det av användare på Anbytarforum eller av medlemmarna i melemsföreningarna? Men som jag skrev inledningsvis; för att använda Anbytarforum behöver jag inte vara medlem. Min personliga åsikt är att kritik mot styrelsens sätt att arbeta skall ske mellan mig, min medlemsförening och styrelsen. Det är, som jag förstår det, representanter för medlemsföreningarna som tillsätter styrelsen och då är det den vägen som jag ska gå. Att skapa en offentligt debatt på Anbytarforum för något som jag personligen inte gillar kan  föra med sig att åtskilliga som egentligen inte har med saken att göra, hakar på och det blir ett drev riktat mot en eller ett par personer, vilket jag tror kan undergräva demokratin.  
 
 Jag förväntar mig att de som har synpunkter på styrelsen också är medlemmar i medlemsföreningar och då också arbetar aktivit genom dem för att få en ändring till stånd, och, om det inte går, inse att i den frågan är jag i mionoritet. Ska jag försöka skaffa mig allierade utanför medlemsföreningarna eller ska jag försöka värva anhängare inom densamma? I ett Anbytarforum öppet för alla kan det, ur min synvinkel, vara ett problem att diksutera styrelsens arbete eftersom också de som inte är medlemmar kan delta.  
 
 Jag är tveksam till den där 100-lappen men positiv till användarkonton. Det är mycket lätt att i affekt skriva lite för mycket, det har jag personligen erfarenhet av och i synnerhet om man kan vara anonym. Tyvärr brukar det visa sig att det är då och endast då som ansvariga plägar svara och då mer på tonläget än själva sakfrågan. Jag tänker mig att medlemmar i en till Släktforkarförbundet sluten förening gratis får tillgång till ett användarkonto; på så sätt skulle användarna av Anbytarforum uppmuntras att bli medlemmar i en medlemsförening. Nu är jag klar, så nu får ni lyncha mig.