NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-27
Skrivet av: Jörgen Tollesson skrivet 2007-05-25, 17:03
Så har då det med varlig hand modererade Anbytarforum fått ännu en stängd diskussion (http://aforum.genealogi.se/discus/messages/22540/105057.html) - men eftersom frågan rör just Anbytarforum (= rubrikämnet för den här diskussionen, och därmed tillåtet att diskutera här!), så skriver jag här i stället.
 
Också jag har nu läst det avslutande alstret i Angeläget n:r 2/2007, rubricerat Ny regim i Förbundet? och signerat Ted Rosvall.
 
Herr förbundsordförandens beskrivning av förhållandena i Anbytarforum är lika verklighetsförankrad som information från propagandaministeriet i en bananrepublik. Han nöjer sig inte bara med att vinkla det hela på sitt högst personliga och från diverse ödmjuka veckobrev och pressuppträdanden vid det här laget välkända sätt; han sprider dessutom rena osanningar - vilket naturligtvis är ytterligt allvarligt, när det kommer från förbundsordföranden i Förbundets officiella information till medlemsföreningarna!
 
Men för att höga vederbörande inte ska plågas av ytterligare odemokratiska skriverier i Anbytarforum, så ska jag inte kommentera saken vidare här. Det finns dock andra sätt och platser att informera om de verkliga förhållandena - i god tid före stämman i augusti...
 
I internetåldern förhåller det sig nämligen på det viset att inte ens om så hela Anbytarforum skulle stängas vore medlemmarna hänvisade till enbart Förbundets officiella öppna och generösa information för att kunna ta ställning på stämman - vilket måhända kommer som en obehaglig överraskning för somliga...
 
En spontan kommentar till sist bara: Ny regim-skriverierna kommer mig osökt att tänka på Göran Perssons anklagelser mot Erik Åsbrink för försök till statskupp... J
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
Fråga ej för vem den röda lampan blinkar;
den blinkar för dig.