NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-27
Skrivet av: Lotta Nordin (Lotta) skrivet 2007-04-25, 11:46
Först ett tillägg till mitt inlägg 24/4 19:58.
En moderator ”har som uppgift att hålla ordning bland frågor/svar och frågeställare/svarare och se till att regler följs”.
 
Michael, tack för svar.
Men jag anser fortfarande att det är helt förkastligt att en styrelseledamot tillsammans med styrelsen ska sköta modereringen av ett forum för organisationsfrågor, särskilt med tanke på hur denna styrelse (med få undantag) har agerat/inte agerat under ganska lång tid nu när det gäller Anbytarforum. Att styrelsen ska delta i dessa diskussioner anser jag vara självklart. En moderator är däremot något helt annat än en diskussionsdeltagare (se ovan).  Det är inte ämnet för diskussionerna som ska ligga till grund för vem som blir moderator, utan lämpligheten att sköta jobbet. En som verkligen var ett lysande exempel på hur en moderator ska arbeta var Peter Karlsson. När någon väljs/utses/anställs som moderator ska det noga kontrolleras att personen ifråga verkligen har ambitionen, förmågan och kunskapen som krävs för att utföra jobbet enligt de regler som finns, oavsett vem/vilka som väljer/utser/anställer.  
Hur många skulle lita på ett rättvist agerande om en styrelseledamot bryter mot reglerna i ett forum som modereras av en annan styrelseledamot?