NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-09-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-09-02
Skrivet av: Tony Korpenklo skrivet 2008-06-23, 09:05
Hej Ulla!
Ja, här regnar det också... Det var mycket information här från Dig. Jag har kopior på domböckerna under hela 1600-talet och en bit in på 1700. Född-, död- och vigselböcker likaså och har lite svårt att egentligen bestämma mig vart jag ska dra gränsen för födelseböckerna... Församlingsböckerna börjar väl omkring 1765 eller var det tidigare? Dessutom så sker stora hemmansklyvningar 1779 då många av byarna styckas upp. Jag kommer så småningom att lägga ut hemmansägarna över resp byar på min hemsida och där även födelseböckerna.
 
Jag har haft ett litet uppehåll med Ljusdal då vissa familjära angelägenheter har varit överhängande men börjar så sakteliga igen med databasen.
 
Självklart hör jag av mig om jag hittar något mera över de nyssnämnda personer!
 
Margareta Valdemarsdotter skulle kunna vara dotter till Valdemar Gudmundsson på Edänge 1 (1660-1668) men det har jag inga belägg för ännu men som sagt, jag återkommer med information om denna familj.
 
Beträffande Erik Strand så föds första barnet 1742-02-08 och det sista i familjen 1757-03-09 så jag antar att vi kan återfinna honom bland nekrologien.
 
Mvh Tony