NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 24 augusti, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 24 augusti, 2014
Skrivet av: Elisabeth Carlsson skrivet 2014-01-26, 18:19
Jag tänkte ha lite taktikupplägg med mig själv. Det var lättare sagt än gjort. Jag tänkte viga sommaren åt fotografering av kyrkogårdarna som hör till Skara med omnejd . Om jag utgår ifrån Gravstensinventeringens söksida , Västergötland, Skara och begravningsplatser så är det ju inte så många . Norra Ving , Norra Lundby, Stenum och Öglunda har jag redan klarat av. Den svåra biten blir att hitta några av kyrkogårdarna men jag tänkte fuska och åka till museet efter jobbet i morgon. Jag skrev en gång till Barbro att Istrum har ingen kyrkogård. De har en orienteringsklubb i stället. Det får jag nog äta upp för det verkar som det ska finnas en kyrkogård någonstans. Likaså gäller Bjärka kyrkogård och Härlunda kyrkogård . Jag har koordinater till både Bjärka och Härlunda gamla kyrkor och någonstans i närheten av dessa icke existerande kyrkor borde ju kyrkogårdarna vara . Vad gäller Istrum blir det värre . Kanske är det så att Ölanda kapell: https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96landa_kapell är Istrums  kyrkogård. Googlar jag Istrums kyrkogård är det den sidan jag hamnar på . Jag känner på mig att detta kommer bli en spännande sommar !!