NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11 augusti, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11 augusti, 2014
Skrivet av: Ann-Britt Sjödin Eriksson skrivet 2014-08-07, 16:50
Tack för alla svar. Jag har läst vad ni alla 3 skrivit. Vill dock påpeka en sak ytterligare. Dessa uppgifter jag har är uppgifter jag fått av hjälpsamma forskare.
Dessa uppgifter är tagna helt utan källhänvisning som jag godkänner. Dessa personer har kopierat andras hemsidor och denna typ av forskning är inte riktigt min idé om hur forskning bedrivs.Viksjö och Stigsjö likaså är 2:a hands uppg. Jag har inte ens skrivit in uppgifterna i min databas. Detta har jag endast som ett Word dokument. Jag visste att här i forumet finns duktiga mer seriösa forskare som ifrågasätter uppgifter precis som jag gör. Jag ville veta om ngt nytt framkommit ang dessa herrar. Ni har varit till stor hjälp och jag fortsätter att kritiskt föra in resp inte föra in alls.
Nyligen fick jag tillsänt material om att Pål Pålsson var en enda person och att alla mina uppgifter var felaktiga vilket jag påstår att dom inte är. Ni styrker detta.
 
Carl: Du har helt rätt, det är både Agnäs och Grundtjärn som åsyftas.
Vad menas med anakronism? Dödsåret 1716 var inte Påls utan hans hustru Anna Persdotters, lite syftningsfel från mig.
Den Pål jag har som född 1618 (omkring) lär ha en syster Beata född omkr 1625.
Är det ngt som ni känner till? Min önskan är förstås att kunna läsa detta själv men finner ingenstans att läsa. Det är detta syskonsläktskap som är mest intressant för mig  
Tack
Vänliga hälsningar
AnnBritt (som nu raderat alla förvirrande funderingar och börjat fatta)
 
(Meddelandet ändrat av annbritt57 2014-08-07 18:26)