NULL Skriv ut sidan - Lundström, Axel Valfrid, Fredrika Elisabeth, Johan Andreas & Victor Rupert

Anbytarforum

Titel: Lundström, Axel Valfrid, Fredrika Elisabeth, Johan Andreas & Victor Rupert
Skrivet av: Margareta Danielsson skrivet 2011-01-05, 14:32
Hej Elisabeth
 
Det är stadsarkivet du ska kontakta, även för uppgifter från Allmänna Barnhuset. För kostnader, se under Beställ i huvudmenyn. Till höger finns en länk till deras e-postadress.  
 
Jag sökte efter Ulrika Augusta Lundström i inflyttningslängden till Adolf Fredrik från april 1861 och framåt. Där står det att hon kom från Klara. Därefter sökte jag efter Johanna Charlotta i folkräkningen 1880. Då fanns hon i Håtuna. Sen följde jag henne bakåt till Kolarbo i Alsike. Det stod inte när eller varifrån hon kommit dit, men eftersom hon fanns med från husförhörslängden 1866-1870, letade jag i inflyttningslängden från 1866 och framåt. Sen valde jag att söka utflyttning i moderns församling, Adolf Fredrik. Inflyttningsdatum där, visar ju att hon kom dit med sin mamma i alla fall, eftersom det bara är hon som nämns det datumet. Prästen skrev nog fel antal personer i kolumnen.
 
Hälsningar  
Margareta