NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-08-20

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-08-20
Skrivet av: Jörgen Tollesson skrivet 2002-08-19, 01:35
Jaha, så kom Anders Berg - som vanligt tvärtemot sina pekpinnar till andra - med ännu ett svar. T.o.m. när jag säger att jag inte har någon kommentar till hans inlägg, så måste han alltså kommentera det! J Behovet av att alltid få sista ordet är tydligen enormt!
 
Roger Johanssons sista mening i hans inlägg här (http://forum.genealogi.se/index.php?topic=134278) löd: Sedan bör alla komma ihåg att goda förlorare kräver ödmjuka vinnare... Som ett tillägg till det skrev jag då ett inlägg som bara innehöll två ord: ...och omvänt. Det är ju som bekant inte den vinnande sidan (i valen till förbundsstyrelsen) som har hållit på och hackat på förlorarna de två senaste åren - utan just det omvända.  
 
Direkt efter mitt inlägg kommer så Herr Berg med ett inlägg där han berömmer Rogers nämnda sista mening och lägger till: Men om detta eviga 'ge ett sista nålstick' ska fortsätta, då är vi alla garanterat förlorare.  
 
Herr Berg har som bekant gjort det till en tröttsam vana att kommentera mina inlägg i icke alltför vänlig ton. Så man måste ju närmast vara tankeläsare för att veta att man inte ska tolka hans ord om att ge ett sista nålstick som en kommentar till mina två ord i inlägget närmast före, som i sin tur alltså var ett tillägg till Rogers sista mening som Herr Berg samtidigt berömde.
 
Men Herr Berg tycker det är OTROLIGT att jag gör den tolkningen. Han tycker dessutom att jag inte är ÖDMJUK när jag tolkar hans inlägg som KRITIK MOT MIG. Är det någon som hänger med i den bergska logiken? (Ursäkta versalerna, men det är alltså Herr Berg som skriker.) Ja, Herr Berg kallar t.o.m. i sitt (förhoppningsvis!) sista inlägg denna min tolkning för ett oprovocerat knivhugg i ryggen på honom! Helledudanedå!
 
Kanske borde Herr Berg ta en liten time-out från tjafsandet - åtminstone tills den värsta sommarvämen är över? Det är säkert inte bara jag som skulle uppskatta det.