NULL Skriv ut sidan - Malmöhus l landsk, Jour öv straffarb. 1884-96

Anbytarforum

Titel: Malmöhus l landsk, Jour öv straffarb. 1884-96
Skrivet av: Jessika Torheden skrivet 2009-09-08, 09:47
Visst är det spännande! Kul att detta intresserat så många! Själv har jag funderat i liknande banor. Uppgifterna om alla inblandade personer stämmer överens med det jag fått fram så här långt.  
 
Jag har (precis som Lasse) funderat på vad som hände med barnen under tiden 1890-1891. Men även vad som hände med dem efter 1900, där mina kyrkböcker slutar.
 
Yngsta dottern Alma (som Elina fick när hon var 38 år gammal) är ju den enda jag vet något om. Hon blev forsterbarn i Skivarp hor Per Larsson och Maria (f. Persson). Alma fick efternamnet Persson (sannolikt efter sin fosterfar). Per och Maria hade förlorat ett eget barn och tog då Alma till sig.
 
Alma fick sedan ett eget oäkta barn (min morfar Erik), som hon lämnade till sina fosterföräldrar. Erik visste inte att Alma var hans mor förrän i tioårsåldern. Alma gifte sig senare och fick ytterligare två söner.
 
Jag har ännu ett glapp i tidsaxeln när Elina flyttar hemifrån till Trelleborg (där jag inte lyckas hitta henne som inflyttad), för att några år senare dyka upp i Vellinge. Elinas far Bengt Ågren(smedsgesäll)dog då hon var fem år gammal, så det var nog en ganska tuff uppväxt.
 
Tack för alla inlägg! Fortsätt gärna skriva!!
Hälsningar Jessika
 
(Meddelandet ändrat av JessikaT 2009-09-08 13:19)