NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-07-21

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-07-21
Skrivet av: Marc Hernelind skrivet 2007-07-15, 17:52
Hej Benny som svar på din fråga var det Ann Linblom Jornalist ,Professor Henrik  Gustavsson Bror till  Helmer Gustavsson som Hjälpte till med översättningen av runskrift se tidigare inlägg, Kristina Nilsson Gävle hjälpte att tolka Bilder och ev mystik ect i och med att johan Bure också var mysiker och komm även fram i på Hans Släksten från 1601, jag skulle även kommit med men var sjuk det datumet dom åkte till platsen och Ann fotade av stenen samt helmer av bilderna uttyfder de runner som var runt stenen, jag hear ej fått del av bilderna men däremot av avskriften av Stennen  som visar tydligt lite av vilket jag delgav  är du sen intresserad att få kopia av avskriften kan jag skicka den till dig eller någon anna som kan sätta in den på det hgär forumet.
två uppgifter hade gruppen  1) Arikvera Bilderna för eferkommande 2) se till att Stennen blev resturerad och kom upp på ett bra ställe i Uppsala tillex. vid Uppsala Universitet elle museum.  inget har hänt sen dess jag gick ur föreningen av bl.annat hälsosjäl men haft lite kontakt med Henrik så vi kan gå vidare Ann var det längesen nu vi hördes av.  
Så det är dagts att fortsätta med den frågan tycker jag . mvh Marc