NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 16 augusti, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 16 augusti, 2014
Skrivet av: Åsa Harrison skrivet 2014-07-09, 23:22
hej
Nu är det väldigt länge sedan jag skrev här sist. Jag har ett problem. Jag har en ana som hette Östen Johansson Björk född i Böle Norrbottens län. Han ska, enligt någon anteckning jag har haft eller har sett, ha varit gift med en kvinna som ev hette Miss Stenberg. Jag har inte hittat det giftermålet och jag har inte hittat henne nånstans. Jag vet inte om Miss är ett namn eller det engelska ordet för fröken. Hon ska vara född omkr 1836. Jag minns inte alls vart jag har fått uppgiften ifrån. Finns det någon som vet något om detta. Östen  gifte sig  med Johanna Larsdotter Bergman 1853 och första barnet Johan Fredrik till dem var född 1854 vilken var bror till min ana Gustaf Johansson Borg född 1857. Jag har alla uppgifter på Östen Johansson Björck eller Björk som senare hette Borg så dem behöver jag inte utan det är denna Miss Stenberg jag undrar över. Vore jätteglad om någon kunde ge mig ett tips.  
Östen Johansson Björk/Borg var född 20 mars 1832 i Böle men flyttar senare till Älvsby och har då soldatnamnet Borg.
Mvh Åsa Harrison