NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-17
Skrivet av: Stefan Jernberg skrivet 2006-12-16, 08:05
Jag tycker det är synd att man försöker knipa billiga poäng genom att påstå saker som inte är sanna, det jag närmast har i åtanke är Nils Antonssons påhopp Den uppenbara risken är att nu denna icke kommersiella ledningsgrupp med folkrörelsevärderingar, försöker leka affärsmän på grund av att deras organisations ekonomi havererat, och vidtar åtgärder (att ekonomiskt försöka exploatera de många besökarna på Anbytarforum).  
 
På rak hand kan jag direkt komma på att minst två av de ordinarie ledamöterna driver egna företag. Dessa sakfel tycker jag helt tar udden av Antonssons inlägg.
 
När det gäller sakfrågan med ett så stort underskott så förstår jag att det måste till fler knep för att få in fler kulor till kassan. Att avgiftsbelägga anbytarforum tror jag däremot inte är en bra ide, risken att förbundet tappar framtida användare och prenumeranter är som jag ser det för stor. Har vi riktig otur, eller kanske det är oskicklighet ?, kommer det skapas ett annat forum som är gratis. Konkurrens är visserligen bra men det känns som att vi ändå är för få totalt sett för att kunna driva ett flertal forum. Splittring är ingenting som forskarrörelsen i stort vinner på, tvärtom så visar all historia på det motsatta.
 
Själv är jag givetvis med i rötters vänner och kommer säkerligen så att förbli, men jag hoppas att detta fortsättningsvis även blir en frivillig avgift. Det måste gå att kombinera ett gratis obligatoriskt användarkonto men en skaplig ekonomi för förbundet. Några förslag finns här ovan och om förbundsstyrelsen ber medlemsföreningarna och de många läsarna som finns här på rötter om fler förslag så är jag övertygad om att det måste gå att finna en väg ut ur denna ekonomiska knipa.
 
Med vänliga hälsningar
Stefan Jernberg, Gustafs