NULL Skriv ut sidan - SV: Börje Nilsson i Faranäs

Anbytarforum

Titel: SV: Börje Nilsson i Faranäs
Skrivet av: Eva Vajstedt skrivet 2020-04-15, 11:00
Det tackar jag för. Jag är fortfarande helt matt efter missen med Elisabet Sibbesdotter. För några år sedan besökte maken och jag Blädinge och blev guidat av en pensionerat klockare och fick då hans antavla. Även han hade Nils Börjesson gift med Elisabet S. Problemet med "Faranäs/Färanäs" gjorde att jag började leta i Mantalslängderna och för första gång i Jordeböckerna. Blädingesläkten har vilat i några år och nu tänkte jag den skulle bli klar. Igår hittade jag Inger Nilsdotters vigsel som jag tidigare ignorerade eftersom där stod Per Knutsson. Prästen/klockaren må ha skrivit fel när han heter Måns Knutsson i bouppteckningen efter henne. Jag inser nu att denna släktgren kommer att ta tid. Vet du vart Per Johansson (g m Karin Clemetsdt.) tog vägen efter föräldrarnas död? Jag har inte hittat honom i husförhören men han verkar ha återvänd till Åhs Norregård. Något helt annat - med hänsyn till ditt efternamn, har du koppling till soldattorp 77 Årshuvud i Agunnaryd? Min mailadr är p.e.vajstedt@bahnhof.se