NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 februari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 februari, 2008
Skrivet av: Lars-Olov Eriksson skrivet 2008-01-31, 21:02
Hela ämnesstrukturen på detta forum behöver en översyn - i den här tråden diskuteras avgiftbeläggning, fakturor, Rötters vänner, förbundets ekonomi m m. Samtidigt finns det en rubrik Förbundets ekonomi och en rubrik Rötter, under vilken döljer sig rubrikerna Fakturor och Rötters vänner. I Anbytarforum görs en del försök att diskutera dessa ämnen av medlemmar som inte förstått hur man kommer med i Förbundsforum. Deras inlägg raderas.  
 
Tillåt mig förmoda att ett mycket stort antal medlemmar (termen använd i en obestämd betydelse för att alls kunna skriva dessa meningar) inte har en susning om vad som händer, många har detta och utan att vara så kritiska mot utvecklingen i stort känner en betydande frustration över att det är så svårt att förhålla sig till de mest praktiska spörsmål om medlemskap, avgifter, fakturor. Ett kanske icke obetydligt antal är upprörda och överväger olika drastiska utvägar ur sin belägenhet. Bara en bråkdel av alla dessa hör av sig. Hälsan tiger still ? Tja, kanske det. (Hur många trådar jag nu lyckats trampa över i vet jag inte - jag bara valde den som föreföll hetast just nu - lösningen är kanske färre trådar ?)
 
Jag har ingen önskan att pina en prövad styrelse, men vill åtminstone uttala förhoppningen att man förstår att det kan vara så illa som jag antyder och att detta i sig är en verklighet att förhålla sig till.