NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 februari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 februari, 2008
Skrivet av: Ingegerd Johansson skrivet 2008-01-31, 13:24
Chris, visst kan förbundet ha konterat personalkostnader m.m. på projekt/verksamhet. Men det framgår inte av årsredovisningen, som helt i enlighet med årsredovisnings- och bokföringslagarna är uppbyggd på kontonivå, inte resultatenhetsnivå, och mycket sammanfattad. Specifikation på projekt/verksamhet skulle i så fall ha kommit i noterna, som kanske skulle ha varit utförligare, åtminstone vad gäller en så stor post som personalkostnader.
 
Den utformning av årsredovisningen som förbundet har presenterat åtminstone sen 2004, kanske sen 2003 (har inte sett den slutliga som presenterades för stämman), överensstämmer mycket bra med det exempel jag har i handboken Bokslut och årsredovisning på jobbet. Jag är redovisningsekonom i en ideell förening.
 
Men en mer detaljerad notapparat kan vi väl önska oss i redovisningen för 2007.
 
Avgift för användarkonto på Anbytarforum tycker jag inte är bra, och ännu sämre är det förstås att Förbundsforum blir avgiftsbelagt. En ordentlig uppdelning mellan Rötters Vänner, Anbytarforum resp. Förbundsforum tror jag skulle göra oss alla mer benägna att frivilligt skicka pengar till Rötters Vänner.