NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 01 mars, 2015

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 01 mars, 2015
Skrivet av: Jeanette Sahlholm (fd Eklund) skrivet 2014-11-20, 17:09
Hej, behöver lite hjälp med en Karl Rudolf Teodor som föds Lundberg men som senare heter Flygare.
Han föds av okända föräldrar 6/6 1848 i Adolf Fredrik Adolf Fredrik CIb:3 (1827-1857) Bild 3530. Jag hittar honom sedan på barnhuset (där står han felaktigt född 6/7 och det verkar följa honom även senare i livet) och där står även namnet på hans mor Pigan Erica Albertina Lundberg http://www2.ssa.stockholm.se/Bildarkiv/Egenproducerat/SE-SSA-0809/Barnhuspdf2008 /07_04300.pdf  
Det står ju även hennes adress och jag undrar hur jag hittar henne i husförhörsboken?  
Karl Rudolf Teodor hittar jag senare i livet inflyttad i Strängnäs Strängnäs lands- och stadsförsamlingar B:3 (1871-1889) Bild 50 och kan sedan följa honom framåt i tiden tills han avlider. Han är så skorstensfejare.
Jag saknar alltså tiden där emellan. Jag undrar såklart var namnet Flygare kommer ifrån, om det är något han bara tagit, eller om modern senare gifter sig Flygare eller om det rent av är hans okända far som heter Flygare.  
Hoppas att någon vet hur jag ska komma vidare med att hitta honom och modern på no 5 Smala gränd (eller vad det står i Barnhusrullan.
Häls. Jeanette Sahlholm